niedziela, 24 czerwca 2012

pudrowa regencja


malarz Charles Haigh-Wood

Pełne, delikatne kolory w połączeniu ze srebrem przypominają mi kobiety z okresu angielskiej Regencji, czyli początku XIX wieku. Inni nazywają ten okres "napoleońskim", a sztukę "empire".
W każdym razie sukienki kobiet z tego okresu były lekkie i zwiewne (na tyle, że kiedy wiał silniejszy wiatr unosił on sukienki lub materiał tak przywierał do ciała ukazując światu kobiecie krągłości, ku uciesze ówczesnych mężczyzn), przede wszystkim proste i już nie tak bardzo krępujące ruchy jak w poprzednich latach. Inspirowano się starożytnym Rzymem, w modzie na przykład kobiety podobnie upinały fryzury. Formy w sztuce użytkowej były zupełnie inne niż poprzednim stylu, czyli rokoko. Teraz stawiano na prostotę formy, naturalność, ale również wielkość. Z tego okresu pochodzą powieści Jane Austen.

malarz Gilbert Stuart [1890]

Natomiast ja prezentuję Wam moje ostatnie kolczykowe zestawienie: turkus z jasnoróżowym marmurem. Pudrowe kolory zawsze kojarzą mi się z powyższym opisem mody okresu angielskiej regencji. Bigiel oraz szpilka, czyli baza kolczyka są wykonane ze srebra próby 925. Przekładki między kamieniami są posrebrzane, podobnie wzorzysta końcówka.

Jestem zakochana w tych kolczykach !



SPRZEDANE !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz